World Hong Kong broadcaster to replace BBC with Chinese radio

12:22  12 august  2017
12:22  12 august  2017 Source:   AFP

Chinese man pays $10,000 for whisky shot at Swiss bar

  Chinese man pays $10,000 for whisky shot at Swiss bar Have you heard the one about the guy who walked into a bar and ordered a $10,000 shot of whisky? A young Chinese man paid 9,999 Swiss francs ($10,000, 8,733 euros) last week at a Swiss hotel for a glass of whisky made in 1878 by the revered Scotch maker Macallan, the 20Minuten website said. The report was confirmed by an employee of the luxury Waldhaus Hotel in St. Moritz, northeast Switzerland.

The BBC World Service has been broadcast live on RTHK’s Radio 6 on AM675 since 1978. Starting on September 4, the public broadcaster will instead relay the state-run China National Radio Hong Kong Edition, which features news, finance, arts and culture

Public broadcaster RTHK is to end its 24-hour relay of BBC radio in favour of a state-run Mandarin-language station. From September 4, China National Radio Hong Kong Edition will replace the BBC World Service on AM Radio 6. However

The city's Radio Television Hong Kong has been broadcasting the BBC World Service live since 1978 but will replace it starting September 4 with the China National Radio Hong Kong Edition© Provided by AFP The city's Radio Television Hong Kong has been broadcasting the BBC World Service live since 1978 but will replace it starting September 4 with the China National Radio Hong Kong Edition

Hong Kong's official radio station said it will replace its 24-hour BBC broadcast with Chinese state-run programming in a move critics on Saturday said was a step towards "mainlandisation".

happysrcouple
Say goodbye to debt: 0% intro APR until 2019
Are You Eligible?
Sponsored by CompareCards

The city's Radio Television Hong Kong has been broadcasting the BBC World Service live since 1978 but will replace it starting September 4 with the China National Radio Hong Kong Edition (CNR).

Chinese man pays $10,000 for whisky shot at Swiss bar

  Chinese man pays $10,000 for whisky shot at Swiss bar Have you heard the one about the guy who walked into a bar and ordered a $10,000 shot of whisky? A young Chinese man paid 9,999 Swiss francs ($10,000, 8,733 euros) last week at a Swiss hotel for a glass of whisky made in 1878 by the revered Scotch maker Macallan, the 20Minuten website said. The report was confirmed by an employee of the luxury Waldhaus Hotel in St. Moritz, northeast Switzerland. The hotel's Devil's Place Whisky Bar has been honored for its 2,500-bottle collection, including by the Guinness Book of World Records.

Hong Kong ’s public broadcasting service is set to halt its 24-hour BBC World Service broadcast and replace it with Chinese state programming. The move was intended to “enhance the cultural exchange between the mainland and Hong Kong ,” a spokesperson for the broadcaster said.

Commercial Radio Hong Kong , aka Hong Kong Commercial Broadcasting Company Limited is one of only two commercial radio broadcasting companies in Hong Kong along with Metro Radio Hong Kong .

Some see the move as signs that the city is further aligning itself with China.

"This is absolutely one step forward towards mainlandisation in Hong Kong," pro-democracy lawmaker Claudia Mo told AFP, adding that Chinese authorities may feel that city residents were not patriotic enough.

"They should all be reigned in and taught to feel Chinese," Mo said of the motive behind the move, which comes at a time when many feel Beijing is squeezing the semi-autonomous city's freedoms.

Residents also took to social media to decry the move, with Yu Yeuk-mui saying on Facebook: "One more bad news! Hong Kong is burning already".

Frustrations over the city's political and social developments have led to the emergence of a new independence movement calling for Hong Kong to break from the mainland.

Israel says plans to close broadcaster Jazeera's offices

  Israel says plans to close broadcaster Jazeera's offices Israel said on Sunday it planned to close the offices in the Jewish state of Al-Jazeera, after Prime Minister Benjamin Netanyahu accused the Arab satellite news broadcaster of incitement. A statement from the communications ministry said it would demand the revocation of the credentials of journalists working for the channel and also cut its cable and satellite connections.Netanyahu had said on July 27 that he wanted Al-Jazeera expelled amid tensions over a sensitive Jerusalem holy site.

Unlike some of the very well-established and respected public broadcasters like the BBC and NHK Second, a recent survey of the Hong Kong media conducted by the Chinese University of Hong In 1976, the name " Radio Television Hong Kong "(RTHK) was adopted to replace Radio Hong Kong

The literature review also showed that of the two official languages in Hong Kong , SAs are more proficient in English than in Chinese . The section on public radio in Hong Kong showed RTHK is the government appointed public broadcaster and has one channel dedicated to broadcasting in English.

The unveiling of a controversial rail link to the mainland last month which would see a portion of the city come under Chinese law has been the focus of the most recent backlash, with critics saying the city's cherished freedoms are being eroded.

RTHK's head of corporate communications Amen Ng said the CNR Hong Kong edition is "tailor-made for Hong Kong people".

"It will encourage the cultural exchange between mainland China and Hong Kong," Ng said.

Bank teller Alex Yan agreed, saying the benefits of the broadcast outweighed the disadvantages as the new CNR programming would offer residents an insight into the lives of their northern neighbours.

"It can help them better understand the things happening in China," Yan, 21, said.

The CNR broadcast will include programming in news, arts and culture, and lifestyle mostly in Mandarin, with some programmes in Cantonese. The official language in Hong Kong is Cantonese, while Mandarin is the main language over the border.

RTHK said it will still be broadcasting the BBC World Service, which residents use as an English-learning tool, but it will switch to another channel for eight hours from 11pm onwards on a daily basis.

Hong Kong was handed back to China by colonial ruler Britain in 1997 under a "one country, two systems" formula designed to protect its freedoms and way of life.

This map shows if clouds will block the solar eclipse in your state .
The United States will see a total solar eclipse on August 21 for the first time in decades. Some people are traveling hundreds of miles to cities in the line of totality, like Nashville, Tennessee and Salem, Oregon. But there is one thing that could put a damper on the event: clouds.Esri, an international supplier of geographic information system (GIS) software, has created a cloud-cover prediction map for the time of the eclipse in every state. Michael Zeiler, a geographer at Esri, is producing new maps every day leading up to the eclipse.

—   Share news in the SOC. Networks

Topical videos:

This is interesting!